Z życia kościoła

Poniżej prezentujemy ważne wydarzenia, które wpisały się w życie i najnowszą historię Kościoła Pobrygidkowskiego.


24.11.2018koncert zaproszenie A6 1Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim

Koncert: Muzyka J. S. Bacha

Wykonawcy:

Maciej Hankus – flet

Andżelika Gmińska – alt

Piotr Gryniewicki – tenor

Kamil Górzyński – bas

realizacja basso continuo:

Małgorzata Pietroń – wiolonczela

Tomasz Bielski – klawesyn, organy

Chór i Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski – dyrygent

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

24 listopada (sobota) 2018 roku, o godz. 19.00.

Wstęp wolny. Zapraszamy

Zrealizowano dzięki wsparciu Miasta Lublin

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY ZA PUŁAWY logo

Partnerzy:

Stowarzyszenie Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Związek Artystów Wykonawców STOART

Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa SKOK Chmielewskiego

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

 

Program:

J. S. Bach: Die Kunstkoncert zaproszenie A6 2
der Fuge BWV 1080

Contrapuncti I - IV

J. S. Bach: II Suita h – moll BWV 1067

Ouverture, Rondeaux, Sarabande, Bourree, Polonaise, Menuet, Badinerie

J. S. Bach: Msza g – moll BWV 235

Kyrie, Gloria, Gratias agimus tibi, Domine Fili unigenite, Qui tollis, Cum sancto Spiritu

 

Wykonawcy:

Maciej Hankus – flet

Ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Bielsku - Białej. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fletu prof. Kazimierza Moszyńskiego - dyplom z wyróżnieniem. Laureat Polskiego Festiwalu Fletowego w Sieradzu, Konkursu Instrumenów Dętych w Dąbrowie Górniczej, półfinalista Międzynarodowego Konkursu Fletowego w Krakowie. Otrzymał stypendia Ministra Kultury i Sztuki, Prezydenta Miasta Bielsko-Biała, Internationale Music Academie Prag - Wien - Budapest i Fundacji Okada. Koncertuje jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy. W latach 2002-2006 doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako pierwszy flecista Orkiestry Teatru Muzycznego w Lublinie oraz współpracując z Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Od 2006 roku jest pierwszym flecistą Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Lubelskiej im. Henryka Wieniawskiego i Orkiestry Trybunału Koronnego. Prowadzi klasę fletu w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie.

Andżelika Gmińska – alt

Andżelika Gmińska - urodziła się w 1995 r oku w Aleksandrowie Kujawskim. W 2012r. ukończyła z wyróżnieniem oraz oceną celującą z instrumentu głównego Szkołę Muzyczną I stopnia w Radziejowie w klasie klarnetu. Następnie rozpoczęła naukę w Zespole Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w klasie śpiewu solowego dr Wiesławy Kończewskiej - Plac. Jej edukacja obfitowała w liczne wystąpienia na scenie, z których najważniejsze to trzykrotny udział w corocznych koncertach najlepszych uczniów z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną. Szkołę tę kończyła w 2015r. również z wyróżnieniem oraz oceną celującą z przedmiotu głównego. Obecnie jest studentką IV roku studiów licencjackich śpiewu solowego na wydziale wokalno - aktorskim na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie dr hab. Ewy Marciniec, prof. AM. Jako solistka współpracowałam.in. z Polską Filharmonią Kameralną miasta Sopot, Ceppelą Gedanensis, Gdyńską Orkiestrą Symfonicznąoraz wielokrotnie z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Gdańsku. Koncertowała m.in. w Archikatedrze Oliwskiej, Filharmonii Kaszubskiej, Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko - Pomorskiej w Wejherowie, a także w toruńskim Dworze Artusa czy CKK Jordankach. W tym roku zadebiutowała także w uczelnianej produkcji operowej „Dydona i Eneasz” Henrego Purcella w reżyserii prof. Dariusza Paradowskiego

Sebastian Mach – tenor liryczny

Tegoroczny dyplomant Wydziału Wokalnego na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu prof. Bogdana Makala. Solista i chórzysta Chóru Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, współpracował z zespołami m. in. Chórem Polskiego Radia, Oktava Ensamble, Cracow Singers, Teatrem Pieśni Kozła, Towarzystwem Teatralnym, Górecki Chamber Choir. W 2017 roku otrzymał Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie pieśni polskiej na IV ogólnopolskim konkursie wokalnym w Drezdenku.

W roku 2018 debiutował na Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie – Zdroju w prapremierze opery „Karmaniol” wcielając się w tytułową postać.

Kamil Górzyński – bas

W 2012 roku ukończył wokalistykę na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. dra hab. Leszka Skrli. W trakcie studiów występował w wielu studenckich spektaklach teatralnych i operowych. Brał również udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez prof. Claudio Desderiego, prof. Paula Esswooda, prof. Claudio Cirelliego i prof. Włodzimierza Zalewskiego. W latach 2009-2011 brał udział w Seminariach Barokowych – Baroque Music in Gdańsk. W 2013 roku wykonywał partię Sparafucila w operze Rigoletto G. Verdiego w ramach Passion Opera Festival 2013 w Wiedniu. W roku 2014 w ramach Świętojańskich Wieczorów Muzyki Operowej w Gdańsku wziął udział w polskiej premierze opery Francesca da Rimini S. Rachmaninowa (jako Duch Wergiliusza).

W latach 2015-2016 dołączył do obsady musicalu Fame Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie (jako Mr. Sheikopf). W 2017 roku został zaproszony do wykonania partii Adwokata Gdańska w światowej prapremierze opery Sąd Ostateczny K. Knittla w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.

W jego repertuarze znajdują się partie operowe, takie jak: Bartłomiej – Verbum nobile i Stolnik – Halka S. Moniuszki, Maluta Skuratow – Carska narzeczona M. Rimskiego-Korsakowa, Stary cygan – Aleko, Duch Wergiliusza – Francesca da Rimini S. Rachmaninowa, Hrabia Robinson – Potajemne małżeństwo D. Cimarosy, Figaro – Wesele Figara, Leporello – Don Giovanni, Papageno – Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Sparafucil – Rigoletto G. Verd​​iego, Zoroastro – Orlando G. F. Haendla. Wykonywał dzieła oratoryjne J. S. Bacha, G. Faurego G. F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta, H. Purcella J. B. Schiedermayra, F. Schuberta J. Zeidlera. Koncertował w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Niemczech.

Od 2012 związany zawodowo z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku.

 

realizacja basso continuo:

Małgorzata Pietroń – wiolonczela

Tomasz Bielski – klawesyn, organy

Chór Trybunału Koronnego w Lublinie

Powstał w 2011 roku przy działającej Orkiestrze Trybunału Koronnego. Celem zespołu, od samego początku działającego pod kierownictwem artystycznym Przemysława Stanisławskiego, jest prezentowanie ambitnego repertuaru zarówno wokalno-instrumentalnego, jak również a cappella. Ważnym projektem był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie – oratorium Mesjasz G.F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejny projekt, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym wirydarzu lubelskiego klasztoru dominikanów pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W 2016 roku zespół wziął udział w VIII Letnim Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, podczas którego współtworzył polskie prawykonanie Mszy F-dur w wersji oryginalnej Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego pod dyr. P. Stanisławskiego. W tym samym roku chór ponownie wystąpił w Radziejowicach z Mszą Poniatowskiego, tym razem z okazji otwarcia wystawy pt. „Józef Chełmoński w zbiorach Klasztoru na Jasnej Górze”  W repertuarze chóru znajdują się liczne dzieła wokalno-instrumentalne: G. G. Gorczyckiego, J. S. Bacha, G. F. Haendla, A. Vivaldiego, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, F. Mendelssohna, C.M. von Webera oraz W. Kilara. W lutym 2017 roku ukazała się płyta CD chóru: Władysław Żeleński - Sacred Choral Works "World Premiere Recording" wydana przez Acte Préalable, nagrana wraz z organistą Stanisławem Diwiszkiem pod dyrekcją Przemysława Stanisławskiego.

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego jest zespołem działającym w Lublinie od 1995 roku. W jego skład wchodzą muzycy związani z miastem i jego profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. Do współpracy zapraszani są także studenci i absolwenci uczelni muzycznych, pochodzący z naszego miasta. Orkiestra wykonuje muzykę różnych epok i stylów. Współpracuje ze śpiewakami oraz zespołami chóralnymi. Realizuje własne projekty artystyczne a także uczestniczy w koncertach organizowanych przez inne podmioty. Trzon OTK stanowi kwintet smyczkowy, w zależności od potrzeb repertuarowych do składu podstawowego dobierane są inne instrumenty. Zespół brał udział w lubelskich festiwalach takich jak Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie, Festiwal Chórów Miast Partnerskich Lublina, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova. Na przestrzeni lat uczestniczył w kilkudziesięciu koncertach, wykonując dzieła m.in. J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, P. Czajkowskiego, M. Karłowicza, S. Barbera, W. Lutosławskiego, W. Kilara, H. M. Góreckiego, A. Nikodemowicza. Wraz z zespołem Camerata Lubelska Orkiestra uczestniczyła w prawykonaniach utworów J. Wańskiego i J. Zeidlera. W marcu 2013 brała udział w prawykonaniu i nagraniu kompozycji Gorzkie żale R. Rozmusa. Do najważniejszych projektów zrealizowanych w ostatnich latach we współpracy z Miastem Lublin należą: koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej – oratorium Mesjasz G. F. Haendla (2011), koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów (2012), koncert muzyki współczesnej na orkiestrę smyczkową z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni (2013), koncert Kantaty J. S. Bacha oraz Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina zorganizowane w Kościele Pobrygidkowskim (2014). Poza rodzinnym miastem, Orkiestra w latach 2012-14 wystąpiła w Warszawie, Gdyni, Tarnowie i Krakowie. W 2010 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry Trybunału Koronnego objął Przemysław Stanisławski.

Przemysław Stanisławski – dyrygent

Urodził się w Poznaniu. Ukończył studia w zakresie teorii  muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. W latach 1966-1986 śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego. W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „Affabre Concinui” i do roku 1992 pozostawał jego kierownikiem artystycznym. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. Koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Polska Filharmonia Kameralna, Filharmonii – Bałtyckiej, Koszalińskiej, Lubelskiej, Olsztyńskiej, Pomorskiej, a także z orkiestrami poza granicami kraju (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA). Od 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku. Przygotował wiele premier operowych i dzieł oratoryjnych, m.in.: J. S. Bacha, G. F. Haendla - polska premiera oratorium Susanna, J. A. Hasse - polska premiera Cleofide, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, G. Rossiniego, S. Moniuszki, G. Pucciniego, H. Czyża, T. Z. Kasserna The comedy of the dumb wife (światowa prapremiera), G. C. Menottiego The old maid and the thief (polska premiera), M. Rimskiego-Korsakowa Carska narzeczona (polska premiera). Dokonał wielu nagrań dla polskich i ­zagranicznych RTV, a także nagrań CD. W maju 2015 roku Rada Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie nadała mu stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuk muzycznych, w dyscyplinie dyrygentura. Od jesieni 2010 roku jest kierownikiem artystycznym i dyrygentem Orkiestry ­Trybunału Koronnego w Lublinie.


KONCERT NIEPODLEGŁOŚCIOWY TRYPTYK POLSKI

18 listopada 2018 roku (niedziela) godz. 19.00

Kościół Rektoralny pw Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

 

W programie:

teksty poetyckie i przemówienia Ojców Niepodległości

wiązanka pieśni legionowych i patriotycznych

 

Wykonawcy:

CAMERATA LUBELSKA zespół instrumentalny

Iwona Gostkowska – sopran

Elżbieta Branicka – alt

Kamil Król – tenor

Kamil Kaznowski – bas

Jerzy Zelnik – słowo

Tomasz Orkiszewski – dyrygent

                                                                 Wstęp wolny

 

Program:

M. K. Ogiński Polonez a-moll Pożegnanie Ojczyzny

S. Witwicki Do Boga modlitwa o zwycięstwo

A. Kurylewicz Pieśń Konfederatów Barskich

F. Nowowiejski Rota

I. J. Paderewski Przemówienie (fragm.) 1911

Fr. Chopin Leci liście z drzewa op. 74 nr 17

Fr. Chopin Życzenie op. 74 nr 1 (oprac. S. Stuligrosz)

I. J. Paderewski Przemówienie (fragm.)

Anonim Marsz, marsz, Polonia 1883

St. Moniuszko Pieśń wieczorna

St. Moniuszko Stary Kapral

J. Piłsudski Przemówienie (fragm.) 1914

Anonim Marsz Pierwszej Brygady

Anonim Pierwsza kadrowa

Anonim O mój rozmarynie

S. Niewiadomski Maki

J. Piłsudski Przemówienie (fragm.) 1918

Anonim Przybyli ułani pod okienko

M. Kozar-Sobudzki Rozkwitają pąki białych róż

Anonim Wojenko, wojenko

S. Magierski, B. Król Dziś do Ciebie przyjść nie mogę

J. Tuwim Kwiaty polskie (fragm.)

L. Llach Mury

Wł. Korcz Żeby Polska była Polską

St. Wyszyński Homilia (fragm.) Kraków 1974

K. Kurpiński Polonez staropolski

K. Wojtyła Myśląc Ojczyzna (fragm.)

J. N. Kaszewski, J.P. Solié Boże coś Polskę

*Opracowanie muzyczne utworów na zespół wokalny-instrumentalny Tomasz Orkiszewski



Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim

Koncert Patriotyczny: "Jeszcze nie zginęła", upamiętniający 100. rocznicę odzyskania prze Polskę niepodległości10.11.2018koncert zaproszenie A6 1

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w  Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

10 listopada (sobota) 2018 roku, o godz. 19.00.

Wykonawcy:

Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu.

Dyrygent Wiesław Pieregorólka

 

ELŻBIETA KOZYRA – sopran

BARBARA RABIEGA – mezzosopran

DARIUSZ SOBCZAK – bas, baryton

TOMASZ NADOLSKI – baryton

W programie:

Recytacje i Polskie Pieśni Patriotyczne

 

Zrealizowano dzięki wsparciu Miasta Lublin i Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY ZA PUŁAWY logo

 

Partnerzy:

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

 10.11.2018. koncert zaproszenie A6 2

Wstęp wolny. Zapraszamy

 

Program Koncertu Patriotycznego

TAKI KRAJ

Harfę Pieśniarza - rec. „... Głos jej się zrywa gdy polami goni, do broni, do broni, do broni"

BYWAJ DZIEWCZĘ

A choćbym Chciał - rec. „... że nigdzie miejsca nie zagrzeje, że nawet snami wciąż się błąka"

WOJENKO, WOJENKO

PIERWSZA KADROWA

UŁAN i DZIEWCZYNA

MAKI

O MÓJ ROZMARYNIE

Kiedy Zginę - rec. „Boże mogił, Boże krzyżów przy drodze, czemuś dał nam zginąć w obcym mundurze"

BALLADA O LISIE KULI

BIAŁE RÓŻE

PIECHOTA

Wieczorny Apel - rec. „... zmęczoną głowę każdy, nikt snu wam nie odbierze"

O PANIE KTÓRYŚ JEST NA NIEBIE

Hymn do Boga - rec. 4 zwrotki „... O wsparcie Twoje, o swe Zmartwychwstanie Twój lud Cię błaga"

PIERWSZA BRYGADA

MARSZ SYBIRAKÓW - muz. Majewski Cz., sł. Jonkajtys M.

Polsko Nie Jesteś Ty Już Niewolnicą - rec. „... lecz czymś największym czy być można - Sobą"

ROTA

A Teraz Jęła Nam się Marzyć Polska - rec. „... z krzykiem szalonych - jeszcze nie zginęła"

HYMN PAŃSTWOWY


Ten jest z Ojczyzny mojej. Afisz A3 100 lecie Odzyskania Niepodległości WIZYTKI

Koncert z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości

4 listopada 2018 r. godz. 19.00

Wykonawcy:

Monika Buczkowska - sopran

Żaneta Magryta - Sidoruk - wiolonczela

Grażyna Jakubecka - aktorka

Jolanta Skorek - Munch - fortepian, organy

Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej

Elżbieta Krzemińska - dyrygent,

prowadzenie koncertu: Stefan Munch

Program:

F. Chopin, I. Komorowski, S. Moniuszko, S. Niewiadomski, J. Gall, Z. Noskowski, R. Twardowski, J. Świder oraz poezja I. Krasickiego, J. Słowackiego, K. Iłłakiewiczówny, M. Hemera, Z. Heberta.


koncert 21.10.2018 zaproszenie A6 1KONCERT: PÓKI MY ŻYJEMY

z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości

21 października 2018 r. godz. 19.00

Wykonawca: INNY KWARTET:

Anna Piwko Skrzypce I

Magda Magoń Skrzypce II

Tomasz Nadolski Altówka

Katarzyna Wach Wiolonczela 

Kamila Lendzion sopran

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu                  

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY ZA PUŁAWY logo

Zrealizowano dzięki wsparciu miasta Lublin

Partnerzy:

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie 

INNY KWARTET na co dzień działający w Zamościu i Lublinie, wykonujący muzykę o szerokim wachlarzu repertuarowym - od operetki czy musicalu, przez muzykę patriotyczną, religijną, filmową rozrywkową do popu, soulu swingu czy jazzu.W skład kwartetu wchodzą utalentowani muzycy symfoniczni charakteryzujący się wysokim kunsztem wykonawczym, doskonałym poczuciem humoru oraz profesjonalizmem gwarantującym najwyższy poziom artystyczny.

Anna Piwko, Absolwentka AMFC w Białymstoku w klasie skrzypiec profesora Stanisława Kuka,od kilkunastu lat skrzypaczka Orkiestry Symfonicznej im. Karola Namysłowskiego w Zamościu oraz nauczyciel skrzypiec w PSM I w Szczebrzeszynie. Od przeszło 10 lat wykonuje kameralistykę w kwartecie smyczkowym, w którym pełni rolę I skrzypiec.

Magda Magoń, Absolwentka Wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec profesora Bartosza Bryły, od kilkunastu lat skrzypaczka Orkiestry Symfonicznej w Zamościu oraz nauczyciel skrzypiec w PSM I i II stopnia w Zamościu, kwartet smyczkowy to jej kolejna z muzycznych działalności, skrzypce II.

Tomasz Nadolski, od 20 lat altowiolista w Orkiestrze Symfonicznej w Zamościu; muzyk wszechstronny, swoją druga tożsamość muzyczną odkrył w śpiewie klasycznym, od lat jest solistą - barytonem tej samej instytucji; w kwartecie zagościł od dwóch lat.                                                                                                                                                                     koncert 21.10.2018 zaproszenie A6 2

Katarzyna Wach, absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz studiów podyplomowych Musikhochschule  które ukończyła w Augsburgu, w Niemczech. Od kilku lat związana z Orkiestrą Symfoniczną w Zamościu oraz PSM I i II stopnia w Chełmie, gdzie pracuje jako nauczyciel wiolonczeli; w kwartecie od trzech lat.

 

KAMILA LENDZION - sopran

Solistka Opery Kameralnej w Warszawie o bogatym dorobku artystycznym. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasie śpiewu prof. Katarzyny Rymarczyk .Swój głos doskonaliła u najwybitniejszych śpiewaków m.in. Teresy Żylis - Gary Teresy Wojtaszek - Kubiak czy Jerzego Artysza.

Kamila Lendzion ma na swoim koncie również nagrody : za najlepsze wykonanie arii Rusałki z opery Rusałka. A. Dworzaka z 2003 roku na Ogólnopolskim konkursie im . Haliny Halskiej we Wrocławiu, wyróżnienie na Pierwszym Ogólnopolskim konkursie Operetkowym im. I. Borowieckiej w Krakowie 2004 roku. Solistka występuje również w wielu prestiżowych europejskich salach koncertowych : Filharmonia Berlińska, Palais des - Arts w Brukseli czy Koenigin Elisabethzaal w Antwerpii z repertuarem operowym i operetkowym. Artystka stale współpracuje z filharmonią : rzeszowską, częstochowską, słupską, dolnośląską czy lubelską. Uczestniczyła również w Europejskim Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju na specjalne zaproszenie śp. Bogusława Kaczyńskiego.

PROGRAM KONCERTU : 

1. Te Deum M. A. Charpentier

2. Przybycie Królowej Saby G. F. Handel

3. "O mio Babbino caro" G. Puccini

4. Badinerie  J. S. Bach

5. "Muzyka na wodzie" G. F.Handel część " Andante Maestoso"

6. Ave Maria  J. Caccini

7. "Polonez militarny" F. Chopin

8. "Życzenie" F. Chopin

9. Preludia F. Chopina

10. "Polskie drogi" muzyka tytułowa z filmu A. Kurylewicza

11. " Menuet" I. J. Paderewski

12. " Kochajmy się " muzyka z filmu Pan Tadeusz, W. Kilar

13. "Alleluja " L. Cohen

14. " Obój Gabriela" muzyka z filmu "Misja" E. Morricone

15. " Oda do Radości" finałowa część symfonii L.van Beethovena.

 


Koncerty

Z życia kościoła

Czytanie na dzisiaj

NMP Zwycięska

Najświętsza Maryja Panna Zwycięzka, pod której sztandarem i w której Imię dokonuje się zwycięstwo człowieka zarówno w wymiarze duchowym (nad Szatanem), jak i w wymiarze historycznym.

O Święta Dziewico, pełna radości w niebie, nie zapominaj o smutkach naszych na ziemi. Spójrz na tych, którzy cierpią, którzy walczą z trudnościami i których nie przestają trapić gorycze tego życia. Wyproś miłosierdzie nad opuszczonymi. Wyproś miłosierdzie nad słabością naszej wiary. Wyproś miłosierdzie nad tymi, którzy się chwieją. Wyproś miłosierdzie także dla tych, którzy nie proszą o Twe wstawiennictwo. Wyjednaj wszystkim ufność i pokój. Amen.

 

Modlitwy do NMP Zwycięskiej

Święta Brygida Szwedzka

Życie św. Brygidy można podzielić na dwa etapy. Pierwszy, który zaczął się w momencie jej narodzin i drugi, który rozpoczął się w chwili śmierci jej męża.

Ta niesamowita kobieta jest szczególnym przykładem świętej, która bliska jest zarówno tym, którzy są powołani do powinności życia świeckiego, jak i tym, którzy otrzymali powołanie do szczególnej konsekracji. Była osobą o silnej woli, odważną, kochającą i troskliwą żoną oraz matką, wykształconą arystokratką przyjmowaną i słuchaną na dworach władców świeckich oraz dostojników kościelnych.



 Modlitwy do Św. Brygidy

Święty Juda Tadeusz

Św. Juda nazwany został Tadeuszem dla odróżnienia od Judasza Iskarioty. Pochodził z Kany Galilejskiej. Rodzicami jego byli Maria i Kleofas (zwany także Alfeuszem), braćmi św. Jakub, pierwszy biskup Jerozolimy, Józef i św. Szymon.

Spokrewniony był z Panem Jezusem, ponieważ matka Jego Maria Kleofasowa była cioteczną siostrą matki Chrystusa Pana. Rodzice św. Judy, jak również i jego bracia całym sercem byli oddani sprawie rozszerzania Ewangelii, towarzyszyli Zbawicielowi podczas jego pracy apostolskiej. Poszli też za Nim do Jerozolimy na święto Paschy i byli świadkami Jego Męki i Śmierci.

 

 Modlitwy do Św. Judy Tadeusza

unia